tattoos

Wednesday, February 27, 2008

Lost: The Economist

Innan jag säger något mer, låt mig öppna med följande: RAAAAAWRRRRRJEOGIJRPFÖMORHGMAAAAAAARGGHHH! Så. Det var min förkortade reaktion på hur otroligt jävla snygg Sayid var i det här avsnittet. Liksom, jag dog. Flera gånger om. Faktiskt så pass många gånger att jag inte trodde jag skulle börja leva igen. Det gjorde jag, men det var nära.

Sayid, Jack, Kate, Hurley. Det saknas två ur Oceanic Six, för jag är inte säker på om Ben verkligen räknas dit? Eftersom han inte var med på flyget från början, och det lär ju flygbolaget vara väl medvetna om, så har jag svårt att tänka mig att de skulle kompensera honom för något. Om han inte låtsas vara någon annan, förstås, men det har jag också svårt att tänka mig.

Över huvud taget tror jag inte Ben kan lämna ön så att folk får veta det, för då kommer det ställas frågor och vi vet ju hur mycket han fullkomligt älskar att komma med svar. Hah. Nej, vid det här laget känner vi lost tillräckligt väl för att veta att det inte är så enkelt som det verkar. Herregud.

Den uppenbara teorin är ju att Sayid får veta något på båten som gör att de som är kvar på ön måste skyddas (det har ju redan nämnts i och med Hurleys flashforwards), och att Ben vet vilka de och hur man gör det bäst. Så Sayid hänger med tillbaka och börjar döda folk. Jag är säker på att någon annan kan formulera det bättre, men det är något sådant jag tror.

Dessutom tror jag inte att Sawyer är med Kate som man "borde" tro efter sista avsnittet i säsong 3. Helt enkelt för att det finns ingen anledning att hålla det hemligt. Om alla istället drar slutsatsen att "jaa, så är det", och sen är det någon annan, då är det mer... Lostigt, liksom. Plus att jag tror verkligen inte att han skulle ändra sig och sticka tillbaka bara för att typ Kate säger det? Det finns inte en chans att de kommer leva happily ever after.

Hm. Men mer Sayid som dödar folk. Mer Sayid över huvud taget.

That's enough of that shit.

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Blogger