tattoos

Monday, May 15, 2006

Maybe we'll find better days?

Snacka om underbar TV-vecka, jag är helt chockad! Förutom att min fråga kom med i Metro imorse (jag möttes av en bild av Robert Vaughn som Albert i Svindlarna och förstod direkt vad det handlade om), så var svaret dessutom underbart, SVT sänder Svindlarna igen i sommar, med starta 30 juni, i SVT2. SE den, åtminstone första avsnittet, så att jag slipper vara den enda människa i världen att ha sett serien (för det är serien med stort S, den slår Lost).

Sen upptäckte jag att det går någon film med Nicolas Cage ikväll på Canal+Film, där han spelar - tro't eller ej - just Svindlare. Matchstick heter den, och den börjar helt praktiskt 21.00, så jag slipper välja bort Commander in Chief för att se den, eller tvärtom. Faktum är att jag nog inte kommer behöva välja bort CiC på ett tag, eftersom Outsiders slutat gå nu, iofs rätt synd, me skönt att slippa välja.

Som om det här inte vore nog, så är det ju som vanligt Lost på onsdag, ett avsnitt som har den mystiska undertiteln "?", och verkar nog så intressant, eftersom "Eko övertalar Locke att hjälpa honom att hitta en hemlig plats där han tror att det finns svar på öns mysterier", enligt TV4. Inte helt illa, eller hur?

Så är det just dessutom Eurovision Song Contest den här veckan också, något man inte får missa! Först ut blir ju kvalet på torsdag, då vi egentligen inte hoppas att Carola går vidare bara för få se hur hon reagerar, men egentligen heja på henne, för man blir ju lite nationalistisk vid såna här tillfällen. Sen finalen på lördag också, ett ÄNNU större måste, men då hejar vi inte på Carola alls, utan då är det Ich Troje (och då framför allt Michal med den underbara rösten och det underbarare håret) vi hejar på. Så ni vet.

Sist men inte minst är det ju Jagad och Queer as Folk på fredag också, Jagad slutar tio minuter in i QaF, men jag överlever nog att missa det. Måste leta upp ett tomt band också, så att jag kan spela in den filmen, för den är ju klart värd att ha.

Ska nog ta och se American Graffiti imorgon också, för det är enda dagen då det faktiskt inte går något på TV som jag känner ett enormt behov av att se. Resten av veckan kommer, med lite tur, bli jäkligt lyckad ur TV-vinkeln sett, och jag ska njuuta av det, och det faktum att i sommar kan man se Svindlarna på fredagar. Yes, yes!

That's enough of that shit.

Jo, förresten, så funderar jag på om jag ska sluta blogga, eftersom jag ändå inte får några kommentarer någonsin. Det betyda tre saker, antingen läser ingen, eller så är allt jag skriver skittråkigt, eller så bryr ni er inte. Inget av dem är särskilt inspirerande...

Och apropå Lost, så vill jag tipsa alla Lost-fans om boken "Bad Twins" av Gary Troup (ja, det är ett anagram på purgatory), skriven av en av de som omkom i kraschen. Han lämnade in manuset bara några dagar innan han klev på planet, och hade till och med ett manuskrip med sig... allas vår Sawyer läser faktiskt boken. ;)

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Blogger