tattoos

Saturday, January 7, 2006

Uppdateringar

Nu är jag tillbaka från Skåne och kan börja recensera film och TV igen. Lär komma ett par bloggar nu idag/imorgon, för det har blivit en hel del film och TV, och jag försöker ge varje film/serie en egen blogg (blir lättare att söka då, inbillar jag mig). Bl a har ni Häxornas tid, Indiana Jones II och 27 sekundmeter snö-recensioner att se fram emot.

En sak jag märkte nu när jag kom hem och kollade runt lite på Canal+ är att de slutat sända Actors studio: Clint Eastwood, vilket gör mig något frustrerad! Jag har bara hunnit se tio minuter av första delen, och blir aningen irriterad när jag inser att jag missat en två timmars intervju med min nya favorit. Får försöka ta reda på var man kan få tag på Actors Studio-dokumentärerna när de slutat sändas.

Dessutom måste jag skriva upp en liten påminnelse till mig själv i marginalen, för jag måste komma ihåg att banda För en handfull dollar på tisdag. Såg den igårkväll och tänkte inte på att spela in den, men nu har jag ett enormt sug på att se den eller uppföljaren, så jag måste nog fixa det. En sak som suger är att den filmen går jättemycket nu i januari, medan För några få dollar mer går en gång - den 3 januari. Så jag har missat den. :(

Mer tänkte jag påpeka att Yu-Gi-Oh-filmen är mycket bättre än vad jag väntade mig. Finns inte så mycket djupt att säga om den att den förtjänar ett eget inlägg, men den var faktiskt bra. Kanske inte så kul om man inte gillar Yu-Gi-Oh över huvud taget, men jag tyckte om den. :)

Jag tror att jag ska se på Star Wars: A new hope senare ikväll också, det var ett tag sen, och Indiana Jones och de fördömdas tempel gjorde mig sugen Han Solo. Vilket jag tycker är helt förståeligt, han var - som jag redan sagt - jävligt snygg då (mer om det i Indy-inlägget).

Nu har jag mailat TV4 och frågat om och när de tänker börja sända That '70s show igen, och sen har jag mailat Canal+ och frågat om Clint Eastwood-dokumentären också. Jag är ganska bra på att fixa sånt här, kanske ska avlägga en visit på SVT.se och be dem sända Svindlarna säsong 2 eller dra en repris på ettan?

Fick ett autosvar från Mona på Canal+ som sa att hon är på semester tills på måndag. Aja, det är bara två dagar, jag tror att jag kan stå ut med att vänta. Och nu har jag andra bloggar att skriva, så jag avslutar nu. ;)

Over and out.

P.S. Har fixat till lite i marginalen... kommentarer?D.S.

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Blogger